CERTIFICAT DE GARANTIE
Turbocompresor
Cod unix: ___________________ Data: ___________________
TERMEN DE GARANTIE
Termenul de garanţie pentru turbocompresor comercializat de compania Motodinamix-Grup SRL este de 12 luni.
Turbocompresorul defect, obiectul unei reclamaţii garanţiale va fi însoţit de următoarele documente:
- dovada de achiziţie de la Motodinamix-Grup SRL
- prezentul certificat de garanţie
- lista de verificare montare, completată de unitatea service
- dovada montării piesei într-un service autorizat
- documentul emis de către un service autorizat prin care se constată şi se descrie detaliat defecţiunea
- copie după certificatul de înmatriculare al autovehiculului.
Vânzătorul este exonerat de răspunderea privind garanţia sau aceasta poate fi anulată în următoarele cazuri:
- piesa nu a fost montată într-un atelier de specialitate (autorizat).
- nu s-a completat lista de verificare montare turbocompresor .
- în cazul în care motorul autovehiculului este tunat (de ex: chip tuning).
- piesa s-a defectat datorită montajului incorect sau datorită montării împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate.
- piesa nu a fost identificată corect, datorită datelor eronate furnizate de cumpărător sau la montaj nu s-a comparat cu piesa de înlocuit.
- defecţiunea este cauzată de proasta întreţinere a autovehiculului, neverificarea la timp sau periodic, conform indicaţiilor atelierului de specialitate care a montat piesa.
- piesa a fost greşit aleasă sau a fost utilizată pentru alt scop decât cel indicat în catalogul producătorului.
- în cazul în care autovehicolul pe care este montat turbocompresorul participă la concursuri sau este suprasolicitat.
- piesele prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, deformări, rupturi.
- piesa prezintă o uzură normală.
Motodinamix-Grup SRL Cumparator
Semnătura/ştampila Semnătura/ştampila
Fazele de control prealabil şi după montajul turbo.
Garantia turbosuflantelor este de 12 luni. Pentru a beneficia de acesta garantie trebuie sa respectati cu strictete regulei de montaj. In plus dupa montarea turbosuflantei reconditionate trebuie sa respectati cu strictete intervalele de service, mai exact efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor la maxim 10.000 km.
Fazele de control prealabil montajului turbo
Controlati conducte flexibile ale alimentarii cu ulei!
Demontati conducta de alimentare cu ulei si controlati-o. Curatati conducta. Daca constatati cea mai mica urma de infundare sau de deterioarae, conducta de alimentare trebuie inlocuita imediat. Nu utilizati niciodata pasta de lipit sau etansare.
Inlocuiti uleiul!
Nu uitati sa inlocuiti uleiul de motor si filtru de ulei. In caz contrar, turbina risca sa fie deteriorata. Un ulei vechi sau ancrasat impiedica gresarea corespunzatoare a mecanismului interior si provoaca daune rulmentilor si arborelui.
Controlati conductele flexibile ale returului de ulei!
Demontati conducta de retur a uleiului si controlati-o. Daca constatati cea mai mica urma de infundare sau deteriorare, conducta de ulei a returului trebuie inlocuita imediat. Verificati totodata daca aceste conducte nu sunt ciupite. Nu utilizati niciodata pasta de lipit si etansare.
Controlati aerisirea carterului!
In numeroase cazuri, aerisirea carterului este racordata la conducta de alimentare cu aer a turbo-ului. O aerisire infundata provoaca probleme de retur al uleiului la nivelul turbo-ului. Asigurati-va deci ca aerisirea carterului sa fie perfect degajata.
Controlati starea motorului!
Daca motorul este intr-o stare necorespunzatoare, acest fapt va avea influenta turbosuflanta. In fapt, presiunea scazuta in blocul motor antreneaza scurgeri de ulei la nivelul turbo-ului. Turbo-ul va sufla acest ulei in directia motorului, fapt care va genera o combustie incompleta.
Controlati conductele de aer!
Montati intotdeauna un filtru de aer nou si curatati conducta flexibila a aspiratiei de aer. Daca un racitor (cooler) intermediar este instalat, eventualele reziduuri de ulei trebuie indepartate. Conducta flexibila de la turbo spre motor trebuie de asemenea controlata cu grija.
Verificati presiunea uleiului!
Utilizati o tava curata pentru a colecta uleiul folosit din conducta de alimentare cu ulei. Porniti motorul pana cand cca. 300ml de ulei se elimina din conducta de alimentare. Aceasta operatiune este suficienta pentru eliminarea reziduurilor fara a deteriora turbo-ul.
Fazele de control dupa montajul turbo
Fixarea pe colector
Colectorul de evacuare poate totusi contine reziduri metalice provenite din turbina anterioara. Acestea trebuie sa fie eliminate. Un colector care prezinta fisuri risca sa deterioreze turbo-ul nou. Verificati cu atentie acest punct.
Scoateti toate capacele de inchidere!
Capacele de inchidere s-au montat pe turbo pentru a prevenii intrarea unor obiecte in timpul transportului. Acestea trebuie sa fie toate indepartate, cel mai important fiind capacul care obtureaza alimentarea cu ulei.
Verificati alimentarea cu ulei!
Montati alimentarea cu ulei cu atentie. Pentru a face acest lucru, asigurati-va ca nu poate patrunde murdarie in carcasa centrala a turbo-ului. Porniti motorul pentru un minut, fara a lasa sa se activeze turbo. Apoi lasati motorul sa functioneze la relanti cinci-zece minute.
Verificati racordurile!
In timpul testului, ridicati incet regimul de functionare al motorului si verificati toate racordurile pentru a detecta eventualele scurgeri. Cand motorul este cald, re-strangeti toate asamblarile bulonate (prin suruburi)
Verificati presiunea in turbo!
Utilizati un manometru pentru a controla presiunea in turbo (motor).
Verificati sistemul de vacuum!
Utilizati pistolul de vacuum pentru a controla furtunele si electrovalvele de vacuum.
ATENTIE!
Orice problema intampinati pe perioada montajului si dupa, o puteti raporta serviciului nostru de relatii cu clientii.
Nu ezitati sa o faceti! Va putem ajuta cu sfaturi si intructiuni de montaj.
Am luat conoştinţă (mecanicul auto) ________________ ________________
numele/prenumele semnatura