În prezent se produc două tipuri principale de turbine: singură și dublă.
Primele sunt instalate, în principal, pe motoarele în linie: ele folosesc energia gazelor de eșapament de la toți cilindrii motorului și furnizează aer tuturor cilindrilor.
Al doilea tip este echipat cu centrale electrice cu un aranjament de cilindri în forma literei V și au două turbocompresoare care furnizează aer unor cilindri specifici.
Uneori, pentru a crește puterea motorului în astfel de turbine, se folosește un așa-numit colector de evacuare încrucișat, care acumulează gaze de evacuare din toți cilindrii motorului și direcționează acest flux mai puternic către compresoare, ceea ce crește presiunea în turbină și, în consecință, puterea motorului.
Revoluționară în activitatea de turbocompresie a fost ideea utilizării geometriei variabile a turbinei. Aceasta permite reglarea geometriei duzei turbinei, creând fluxuri de aer mai puternice deja la viteze mici, și ca urmare creșterea semnificativă a puterii motorului.